StokmanDE RENAULT AUSTRAL


Wij verwachten de Austral eind 2022 in onze showrooms.

Wilt u op de hoogte gehouden worden ? Mail ons uw gegevens.

Renault introduceert eind dit jaar een volledig nieuwe, ambitieuze SUV: de Austral. Met dit model wil Renault zijn wereldwijde positie in het C-segment – het belangrijkste van de automarkt – versterken. Renault startte een nieuw offensief in dit segment met de Arkana en nieuwe Megane E-Tech electric, dat nu een vervolg krijgt met de nieuwe Austral. Het zijn allemaal uiterst moderne auto’s onder het motto ‘cars for living’. Met deze ‘Nouvelle Vague’ modellen brengt Renault echte moderniteit in de auto-industrie, met een sterke focus op technologie, schone energie en service.

De Renault Austral is een echte SUV, maar hij oogt ook atletisch, sensueel en technologisch. Voor het eerst komt Renault ook met een exclusieve, sportief uitgevoerde topversie – de Esprit Alpine – die voorzien is van aantrekkelijke, dynamisch ogende designdetails.

Het elegante, hightech interieur van de Austral biedt een comfort dat de gezinsauto’s van Renault al sinds mensenheugenis kenmerkt. Het hoogtepunt in het riante en uitnodigende interieur is het OpenR-scherm, dat zowel het instrumentenpaneel weergeeft als de navigatie- en multimediasystemen met de beste Google-apps en -diensten. De twee 12-inch beeldschermen en de 9,3-inch head-up display hebben samen een oppervlakte van bijna een vierkante meter en zorgen voor een intuïtieve, meeslepende en verbonden gebruikservaring.

De Renault Austral is verder voorzien van een bijzonder moderne uitrusting met onder meer 32 rijassistentiesystemen (ADAS), MULTI-SENSE-instellingen en de nieuwste vierwielbesturing, 4CONTROL Advanced. Elke praktische, proactieve en intelligente technologische voorziening is bedoeld om het comfort, het rijplezier en de veiligheid verder te verhogen.

Als eerste model van Renault dat is gebaseerd op de derde generatie van het CMF-CD-platform – gezamenlijk door de merken van de Alliantie ontwikkeld – wordt de Austral aangedreven door de nieuwste en krachtigere versie van het volledig hybride E-Tech-systeem of met 48V ‘Mild Hybrid’ benzinemotoren en is er zowel particulier als zakelijk altijd een passende keuze.

De Renault Austral wordt geproduceerd in de ultramoderne fabriek in Palencia, Spanje. Daar ondergaat elk exemplaar grondige kwaliteitscontroles na elke fase van de productie. Van de materiaalkeuze tot de controle van elke functie, van de assemblage tot de lakkwaliteit – niets wordt aan het toeval overgelaten. Kwaliteit en duurzaamheid waren ook leidend tijdens de ontwikkeling van de auto, die is getoetst aan bijna duizend criteria, van zowel de experts van Renault zelf als van klantenpanels.

De zuinigste en schoonste motoren

De Renault Austral is leverbaar met innovatieve aandrijflijnen met de nieuwste generatie van E-Tech Hybrid-motoren met een 400V-netwerk en een vermogen van tot wel 200 pk (147 kW) en de 130 pk (96 kW) sterke 48V Mild Hybrid Advanced.

Gloednieuwe 160 en 200 pk (118 en 147 kW) sterke E-Tech Hybrid: kracht en efficiency
Renault introduceert met de Austral een gloednieuwe E-Tech ‘full hybrid’ zelfopladende aandrijflijn, geperfectioneerd om een superieur niveau van prestaties en rijplezier te bieden, terwijl het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn beperkt. De aandrijflijn heeft een gecombineerd vermogen van maximaal 200 pk (147 kW).

Gloednieuwe Mild Hybrid Advanced 130 pk (96 kW) aandrijflijn: het beste alternatief voor diesel

De Mild Hybrid Advanced-aandrijflijn debuteert bij Renault in de Austral en dient als een volwaardig alternatief voor de dieselmotor. De aandrijflijn combineert de nieuwste 1,2-liter driecilinder turbobenzinemotor met een 48V lithium-ion-batterij en een startmotor. Die laatste helpt de verbrandingsmotor in situaties waarin de benzinemotor de meeste energie verbruikt – tijdens starten en accelereren – en levert extra trekkracht wanneer dat nodig is en helpt het brandstofverbruik te beperken.

MULTI-SENSE en 4CONTROL Advanced

Dit zijn de visitekaartjes van de expertise van Renault en zijn bedoeld om de beleving van rijden met de Austral nog plezieriger en comfortabeler te maken. Een kleine toelichting per element:

MULTI-SENSE Advanced: meeslepende ervaringen en sensaties. Dankzij de nieuwste generatie MULTI-SENSE-technologie kan de bestuurder van de Austral de rijmodus aanpassen aan zijn stemming en wensen. Door de talrijke aanpassingsmogelijkheden kan elke reis een geheel nieuwe ervaring zijn.

4CONTROL Advanced: meer veiligheid en meer rijplezier. Met de Austral verschijnt ook de derde generatie van de door Renault ontwikkelde vierwielbesturing: 4CONTROL Advanced. Als geen ander in zijn segment voorziet dat systeem de Austral met een uitzonderlijk hoog niveau van comfort, wendbaarheid en prestaties. Door toepassing van een stuuractuator op de multi-link achteras is de maximale stuurhoek van de achterwielen nu 5o, tegengesteld aan de hoek van de voorwielen (voorheen 3,5°). Daardoor heeft de Austral een draaicirkel tussen stoepranden die kleiner is dan die van gewone stadsauto’s: slechts 10,1 meter!

Elektrificatie en eco-functies

De Renault Austral is voor ongeëvenaarde efficiëntie uitgerust met elektrificatietechnologie. Bijvoorbeeld de nieuwe generatie E-Tech Hybrid-technologie, maar ook veel andere functies zijn ontworpen om de efficiëntie te maximaliseren.

Volgende generatie E-Tech-technologie

De innovatieve E-Tech Hybrid-aandrijflijn van de Austral heeft ruim tweehonderd patenten opgeleverd! De nieuwe kenmerken zijn onder meer de motorbasis en de verbeterde automatische versnellingsbak en de 1,7 kWh 400V-batterij. De airconditioning is uitgerust met een innovatief koelmechanisme, zodat het onder alle rijomstandigheden optimaal werkt.

Net als die van de vorige generatie is de E-Tech Hybrid-aandrijflijn in de Austral gebouwd op een zogenoemde ‘serie-parallelle’ hybridearchitectuur, die de beste prestaties van de motoren en de grootste CO2-winst biedt. Het aantal mogelijke combinaties van de energiebronnen is uitgebreid van 14 naar 15, voor een nog beter gebruik van het hybridesysteem. Verder is daardoor het rijplezier verhoogd en het brandstofverbruik gereduceerd voor een ongeëvenaarde kosten-prestatieverhouding.

Regeneratief remmen

Elke motorversie in de Austral biedt de mogelijkheid van regeneratief remmen. In de E-Tech Hybrid kan de bestuurder kiezen uit vier modi via een schakelaar achter het stuur.

Regeneratief remmen zet de kinetische energie die ontstaat bij vertragen en remmen om in elektrische energie die het systeem opslaat in de batterij. Dit vergroot de actieradius in elektrische modus en reduceert dus het brandstofverbruik. Verder ontziet het de remmen en vermindert de vervuiling door fijnstof.