• Renault
  • R4: VEELZIJDIGHEID IN ELEKTRISCHE VORM

StokmanR4: VEELZIJDIGHEID IN ELEKTRISCHE VORM


De Renault 4 E-Tech electric zal met het DNA van het oorspronkelijke model het succes verder uitbouwen. Renault maakt de prijzen van de Renault 4 E-Tech electric begin 2025 bekend voordat de auto komende zomer bij de Renault dealer in de showroom staat.

Wilt u op de hoogte gehouden worden over de introductie van dit nieuwe elektrische model bij Stokman ? Vul dan onderaan deze pagina uw gegevens in !

De Renault 4 is een waar icoon, oorspronkelijk ontstaan als reactie op de maatschappelijke veranderingen van de jaren zestig, met de verstedelijking, de opkomst van de middenklasse en de emancipatie van de vrouw. Het was een auto voor iedereen en voor elk doel – een symbool van vrijheid.De Renault 4 E-Tech electric – die Renault op de Autosalon van Parijs 2022 aankondigde in de vorm van de conceptauto 4EVER Trophy – is geïnspireerd op het DNA van het oorspronkelijke model en ontwikkeld als een veelzijdige compacte auto voor vandaag. De auto is volledig elektrisch aangedreven en verbonden – een echte ‘voiture à vivre’.

Hij is zelfs meer dan dat, een auto waarmee je overal voor de dag kunt komen. De Renault 4 E-Tech electric staat met zijn canvas schuifdak Plein Sud letterlijk en figuurlijk open voor de wereld. Hij is klaar voor het avontuur met zijn gedurfde, retro-futuristische design dat een groot publiek zal aanspreken. Met zijn modulaire interieur en ruime bagageruimte is hij aan te passen aan alle behoeften van zijn berijder.De Renault 4 E-Tech electric is een auto van deze tijd, vol technologie, bijvoorbeeld ADAS voor de veiligheid en openR link en Reno, de officiële Renault avatar, voor de optimale rij- en gebruikservaring. Er zijn talrijke functies die hem tot dé compacte elektrische auto maken voor een nieuwe generatie!

ERFENIS VAN EEN EENVOUDIG IDEE

Het is 1956 en Renault bruist van de activiteit. Pierre Dreyfus, de CEO van Renault destijds, spreekt zijn beroemde woorden uit: “Geef me iets met volume!” Hij doelde niet op de Estafette, die al in ontwikkeling was en drie jaar later zou verschijnen, maar op een totaal ander model: de Renault 4 – of 4L, zoals liefhebbers hem tegenwoordig noemen. Destijds was de auto-industrie nogal conservatief en draaide vooral om één concept: het sedanmodel, vaak ook nog met de motor áchterin. Maar Dreyfus wilde dus iets totaal anders: een auto die paste bij de veranderende samenleving. Een auto voor de toekomst, veelzijdig en een symbool van vrijheid. En die auto moest geschikt zijn voor zowel de stad als daarbuiten, voor doordeweeks en in het weekend, voor werk en vrije tijd, voor mannen én vrouwen.

Missie volbracht! De oorspronkelijke Renault 4 was een veelzijdige auto, functioneel en eenvoudig te besturen. Hij werd populair bij ‘de gewone man en vrouw’, stedelingen, boeren, de posterijen en de gendarmerie. En hij maakte zelfs naam in de autosport. Pierre Dreyfus vergeleek de Renault 4 met een spijkerbroek: robuust, praktisch en stijlvol. De auto sprak iedereen aan, ongeacht geslacht, leeftijd en sociale klasse.

De Renault 4 is een wereldwijd succesverhaal. Een fenomenaal verkoopsucces met 8.135.424 verkochte exemplaren in dertig jaar tijd, in meer dan honderd landen, op vijf continenten. Daarmee is de Renault 4 wereldwijd het bestverkochte model van Renault ooit. Hij is geproduceerd in Europa (onder meer ook in België en Spanje), Zuid-Amerika (onder meer Argentinië, Colombia en Peru), Afrika (onder meer Algerije, Marokko en Zuid-Afrika) en zelfs in Oceanië. De Renault 4 is zelfs de op drie na bestverkochte auto aller tijden. Het is dus niet verwonderlijk dat de auto is uitgegroeid tot een internationaal cultureel icoon.

Houd me op de hoogte over de Renault 4

Schrijf u in voor onze reminder en blijf op de hoogte van de nieuwe Renault 4. Zo mist u niks rondom de lancering van dit model.